دو نظر رسیده از دو دوست عزیز

سه شنبه 10 دی1392 ساعت: 7:45توسط:ایزدی
مهمترین مشکلی که برای پروژه کشوری بوجود اومده تامین نشدن مبلغ وام و از طرفی ما به تفاوت زیاد هزینه سفت کاری است که باعث شده فشار زیادی روی اعضا وارد بشه. با تشکر از شما
 
نشانه هایی از اسراف

شنبه 16 آذر1392 ساعت: 0:57توسط:مزدک صدری افشار
یا سلام

شرکت توانیر تهران نرم افزار فوق العاده ای را به نام " سرمابها" تهیه کرده که برای بررسی انواع سیستمهای سرمایشی بکار می رود و با قراردادن متغیرهای گوناگون نظیر قیمت انرژی و هزینه های اولیه و جاری و همچنین استفاده از مشاوران سرویس و نگهداری می توان به نتیجه درست و منطقی رسید

نشانه هایی از اسراف

به نام خدا

دوستان سلام

یکی از دوستان مرا دید و فکر کرد بعد از گذشت سه سال هنوز من بازرس مادام العمر  تعاونی ام و می گفت چرا  تعاونی از دفتر خواجو استفاده بهینه نمی کند و خیلی راحت می توانند از واحدهای اماده در فدک استفاده کنند و  دفتر تعاونی را اجاره داده یا بفروشد و پروژه فدک سریعتر پیش می رود. آخر کدام تعاونی مسکن در اصفهان یک دفتر به این بزرگی استفاده می نماید؟چرا اسراف؟

دیدم بیام و بگویم من بازرس و هیئت مدیره نیستم آتیشش خیلی تند است  و حرفش حساب .گفتم چشم  در اسرع وقت به هیئت مدیره محترم اطلاع می دهم.

حال منتظر جواب هیئت مدیره محترم باشیم .

 

یا حق

بازهم علي آقاي خودمان و چيلر جذبي و تراكمي

به نام خداي مهربون

دوستان سلام 
علي آقاي ما دوستدار چيلر جذبي است و دست  بردار هم نيست و مرتب كامنت در مورد چيلر جذبي مي دهد اين هم دو تا از كامنت هاي جديدش،دنبال برند گرون مي گرده،اي كاش تعاوني نتيجه آخرين  بررسي ها را بر روي سايت مي گذاشت تا خيال علي اقا هم راحت بشه و با علي آقا بريم سراغ بقيه خريدهاي تعاوني  






چهارشنبه 10 مهر1392 ساعت: 15:59

کدوم برند؟
من یقین دارم تو برندی که با این تغییر 2 میلیارد صرفه جویی میشه،
خریدن چیلر تراکمی از چیلر جذبی بقیه برندها بیشتر میشه.
پس لطفا بحث را احساسی پیش نبرید و سعی کنید صادقانه و منطقی باهم صحبت کنیم.
 وب سایت   ایمیل
چیلر جذبی یا تراکمی و یا هیچکدام؟


چهارشنبه 10 مهر1392 ساعت: 15:55توسط:علی
کدوم برند؟

بچه ها متشكريم

به نام  حضرت حق

خبر خوش به وقوع پيوست و چيلرهاي دو پروژه كشوري و فولادشهر از جذبي به تراكمي تبديل شد.

تعاوني يعني مشاركت اعضاء براي تحقق يك هدف و در انتخاب نوع چيلر برخي از اعضاء با تعاوني و مشاور و .. دست در دست هم دادند و نشان دادند كه با همفكري و همدلي مي توان گزينه بهتر را انتخاب نمود.

با يك حساب سرانگشتي انجام شده جهت يك برند، چيلرها حدود 40درصد ارزانتر شده اند .لذا از تمام كساني كه در اين راه قدمي برداشتند صميمانه متشكريم.

يا علي مدد

پروژه های کشوری ، فدک و فولادشهر

با سلام به دوستان و همکاران

پس از بازدیدهایی که از پروژه ها داشتیم و جلساتی که با پیمانکاران  برگزار شد مقرر شد کلیه پروژه ها تا پایان دیماه سال ۱۳۹۲ نسبت به اتمام ابنیه اقدام و کلیه تاخیرات خود را جبران نمایند و این میسر نمیباشد مگر با همکاری اعضا که نسبت به پرداختهای بموقع خود اقدام نمایند.

حضور سبز یکی از بازرسان تعاونی

به نام خدا

دوستان بالاخره بعد از دوماه از عمر بازرسان جدید تعاونی ،آقای فیروزنیا با خبر خوش متمم قراردادها به صحنه وبلاگ آمد ..

حدود سه سال پیش ،پیشنهادی جهت اصلاح قراردادها به تعاونی ارسال گردید (مکاتبات مربوطه داخل همین سایت موجود است.)که اینکار انجام نگردید و حتی در گزارش بازرسی اینجانب به اطلاع اعضاء رسید.

حال که خود هیئت محترم مدیره پیشتاز این اصلاحات شده اند را به فال نیک می گیریم و  امید داریم قراردادهای بین اعضاء تعاونی و تعاونی ،نشان از بالندگی و رعایت حقوق اعضاء باشد نه قراردادهای یک طرفه ترکمن چای

منتظر حضور گرم سایر بازرسان تعاونی به صورت هفتگی هستیم.

لازم به ذکر است حدود یک ماه است برای هر کدام از بازرسان تعاونی  اسم و رمز کاربری تعریف شده است .

 

یا حق 

چیلر جذبی یا تراکمی و یا هیچکدام؟

نام خدا

دوستان سلام

دو نفر از دوستانی نظراتی را در مورد خبر چیلر اعلام داشتند که جای بحث دارد ابتدا نظرات را با هم بخوانیم.

سه شنبه 26 شهریور1392 ساعت: 14:46توسط:علی
بسیار مایه تاسف است که بعضی اینقدر ساده لوحانه به قضایا نگاه میکنند!
براورد کل خرید چیلرهای جذبی پروژه شهید کشوری با قیمتهای امروز 2.5 تا 3 میلیارد است،
اگر کسی توانایی خرید چیلر تراکمی با 2 میلیارد صرفه جویی را داشته باشد یعنی 10 تا چیلر تراکمی میشود 500میلیون تا 1 میلیارد.
یعنی هر عدد 50 تا 100 میلیون؟!!!!!!!!!!!!!!!!ممکنه؟؟؟
 


سه شنبه 26 شهریور1392 ساعت: 11:36توسط:ناجي
باسلام
تغيير به اين نوع چيلر منطقي نيست. برخلاف نظر نويسنده هزينه برق مصرفي در سيستم تراكمي چندين برابر سيستم جذبي است. بنابراين نبايد سريعاً قضاوت نمود.
 


اولا بسیار جای خوشحالی دارد که واکنشی از اعضاء نسبت به این مساله شده است.

دوم:از تعاونی باید متشکر شد بررسی این دو چیلر را در دستور کار مجدد قرار داده است.

سوم:حتما در بررسی نوع چیلر هزینه ثابت و متغیر در نظر گرفته می شود.(قابل توجه دوست خوبم آقای ناجی)

چهارم:انتظار است که تعاونی نتیجه بررسی را به اعضاء اعلام نماید تا در صورتیکه در آینده شرایط تغییر کرد ،عده دیگری معترض نباشند.

پنجم:تفاوت قیمت اشاره شده برای یک برند خاص بوده است ممکن است در سایر برندها تفاوت کمتری باشد.

ششم:بعد از یک ماه ما هم منتظر نتیجه نوع چیلر می مانیم و به نتیجه کارشناسی احترام می گذاریم.

با تشکر

متمم قراردادهای پروژه های تعاونی مسکن

به نام خدا

 

دوستان سلام

 طی جلسه یکشنبه مورخ ۲۴/۶/۹۲ هیئت مدیره مقرر شد که متمم به قراردادهای نازک کاری جهت خرید تجهیزات و تاسیسات الحاق شود.باانجام اینکار نگرانی برخی از اعضاء حل می شود .

منتظر نظرات شما دوستان در امر بازرسی تعاونی مسکن هستم

بازهم اصفهان ويلا

به نام خدا 

با سلام

طي مطلبي با عنوان نحوه تقسيم پاركينگ هاي اصفهان ويلا يكي از دوستان مطلب زير را فرستاد كه عينا درج مي كنم.

"با سلام.در قرار دادهای ما هم همین مورد ذکر شده ولی به ما میگویند از دادگستری امده اند و پارکینگ و انباری را مشخص کرده اند در صورتی که اولا به دادگستری مربوط نمیشود و دوما میدانم که این کار را هم نکرده اند و برای اینکه صدای مالکان در نیاید گفته اند دادگستری مشخص کرده.بیایید و از کلیه مالکان این مجتمع پرس و چو کنید نه فقط از یکی دو نفر.ببینید کی و کجا قرعه کشی شده که ما نبوده ایم.

محلهایی هم که مشخص شده اصلا استاندارد نیست.لطفا بازدید کنید.و به شکایات رسیدگی کنید."

جواب:

هيئت مديره و بازرسان محترم از طرف اعضاء انتخاب مي شوند تا طبق اساسنامه و قوانين اداره تعاون به عنوان امين ،عمليات ساخت را انجام دهندتا آنجايي كه من اطلاع دارم تلاش بسيار زيادي مي كنند ولي متاسفانه يك اشكال اساسي در تعاوني ها وجود دارد و آن اينست كه اعضاء‌ با حقوق خود آشنا نيستند و مسئولين با قوانين ،شما به راحتي ميتوانيد موضوع شكايت خود را به همراه مدارك به بازرسين بدهيد(طبق گردشكار شكايت) و آنان موظفند ظرف يكي و دو هفته جواب و در صورت نياز از هيئت مديره بخواهند تا جواب شما را به صورت كتبي بدهند.در صورتيكه شما قانع نشديد شكايت به اداره تعاون مي رود و انجا تصميم گيري مي نمايند.اينكه بنشينيد تا خانه شما با آخرين استانداردهاي و با كمترين قيمت ساخته شود زياد منطقي نيست و اعضاء بايد در تعاوني مشاركت نمايند.

يا حق 

منتظر خبردهی بازرسین تعاونی هستیم

به نام خدا

دوستان یه خبر خوب خوب

قراره بازرسین تعاونی اخبار قابل درج را در سایت بازرس وارد نمایند.بدین منظور رمز سایت در اختیار این عزیزان قرار گرفت.با هم منتظر می مانیم.

یا حق

نقطه سر خط

به نام خدا

سلام

جدیدا چند ماهی ،تعاونی اقدام به درج میزان ییشرفت پروژه ها می نماید که ضمن تشکر موارد ذیل را به اطلاع می رساند.

۱-بهتر است به جای پیشرفت پروژه در هر ماه حداقل نمودار پیشرفت تجمعی آورده شود تا درصد پیشرفت مشخص گردد.

۲-درج مقدار برنامه در میزان پیشرفت نیز مهم است که عملا ذکر نمی شود.

برای اینکه یادمان  نرود .

فولاد شهر:ماه ۳/۹۲-پیشرفت:۴۶درصد

فدک:ماه۴/۹۲-پیشرفت:۶۱/۶۱

کشوری:ماه ۳/۹۲-پیشرفت:۷۰درصد

یا حق

خبر داغ رسیده از یک منبع موثق(صرفه جویی میلیاردی در تغییر سیستم سرمایشی پروژه کشوری)

به نام خدا

به همت تعدادی از اعضاء پروژه کشوری،سیستم چیلر طراحی شده در پروژه کشوری از سیستم جذبی به سیستم تراکمی تغییر یافت.تا هفته گذشته ،طبق طراحی  شرکت مشاور قرار بود سیستم سرمایش  به صورت جذبی اجرا و خریداری گردد  که با توجه به تحقیقات صورت گرفته تعدادی از متخصصان مجتمع فولاد که عضو پروژه بودند،درخواست بررسی مجدد از شرکت تعاونی مسکن به عمل آمد .

شرکت مشاور با همکاری مشاوران مستقل متخصص در زمینه سیستم های سیستم های سرمایشی و گرمایشی گزارش جدیدی مبنی بر ارجحیت اجرای سیستم تراکمی بر جذبی در این پروژه تهیه نمود.

طبق این گزارش و با بررسی یک مارک خاص هزینه اولیه خرید چیلر تراکمی ،دو میلیارد تومان از چیلر جذبی ارزانتر بوده و همچنین در هزینه های جاری پروژه که با راه اندازی آن بصورت شارژ ماهیانه پرداخت می گردد ،هزینه شارژ چیلر تراکمی در این پروژه نصف هزینه جذبی خواهد بود. 

امید که با بررسی های بیشتر روی سایر پروژه ها و سایر موارد باقی مانده هر پروژه ،هزینه های برآورد شده کاهش یافته و از مشاورین با تخصص بیشتر در پروژه های آتی استفاده گردد.

اعتراض یکی از اعضاء به نحوه انتخاب پارکینگ های اصفهان ویلا

یا سلام
چرا وضعیت پارکینگها و انباری اصفهان ویلا به این شکل است.کسانی که واحد بزرگتر دارن و مشاعات بیشتری پرداخت کرده اند انبار کوچکتر دارند و همین طور پارکینگ های آقای ....و سوگلی های مجتمع باید بهترین پارکینگ ها باشد و بقیه باید بدترین پارکینگ ها را دارا باشند.شما اول پارکینگ ساکنین را جاهای خوب تحویل دهید و بعد پارکینگهای مازاد را در مناطق بد به مزایده بگذارید.این حق است که کسی که 4سال پول داده پارکینگ مناسبی نداشته باشد.طبق استاندارد و قانون مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهر سازی پارکینگ هر واحد باید زیر بلوکی باشد که واحد قرار دارد.و همچنین تعیین پارکینگ باید با حضور تمامی مالکان و بر اساس امتیاز بندی یک سری معیارها از جمله پرداخت مشاعات و محل قرار گیری هر واحد انجام گیرد.اقای سمیعی نژاد شما به داد کارکنان برسید.یه عده ادم ناکارآمد امده اند ........

*********************

به نام خدا

سلام دوست عزیز

تا انجاییکه من اطلاع دارم  و از برخی از دوستان پرسیدم به قرارداد خود مراجعه نمایید مثلا در قراردادهای پروژه فدک،بند ز ماده ۶ اعلام میدارد که پارکینگ و انباری در هنگام واگذاری و تحویل در جلسه ایی با حضور سایر متقاضیان به قید قرعه تعیین و تحویل هر یک از متقاضیان می شود.

حال اگر قرارداد شما به این نحو تنظیم شده باشد و خلاف ان رفتار شده باشد می توانید از طریق بازرس های تعاونی (آقایان ناطقی،طبیعی و فیروزنیا )اقدام نمایید و طبق گردشکار اداره تعاون اعتراض خود را تنظیم نمایید حتما از این طریق جواب میگیرید.

موفق باشید

 

ادامه نوشته

تازه نفسان

به نام خدا

انتخابات هیئت مدیره و بازرسان تعاونی برگزار شد و آقایان ارزانی،فرهمند،توسل،استکی و کشوری به عنوان اعضای هیئت مدیره و آقایان ناطقی،فیروزنیا و طبیعی به عنوان بازرسان تعاونی انتخاب گردیدند.

با آرزوی توفیق منتظر  عمل وعده های آنان می مانیم.

یا حق

وام  مهر در مهر

پنجشنبه-نظرات رسیده اعضاء

 6 تیر1392 ساعت: 18:45

توسط:ناشناس
جدیدا مدیر وبلاگ نیز نظرات و انتقادات را به نظر می رسد گزینشی نمایش می دهد. به هر حال ما می گوییم... یه سوال داشتم و اون اینکه تسهیلاتی که دوستان زحمت کشیده و از موسسه مهر مهیا کردند چه مزایایی دارد.. اینگونه تسهیلات را که خودمان شخصا هم مراجعه کنیم موسسه به بلوکه کردن درصدی از مبلغ پرداخت می کند پس چه نیازی به معرفی نامه می باشد(واقعا زحمت کشیده اید) لااقل اگه هم تفاهم نامه ای با موسسه مهر امضا می کنید یه فرقی با در یافت تسهیلات به صورت شخصی داشته باشه.....خداوکیلی یه کاری بکنید که اعضاء اینقدر تحت فشار نباشند و یه سری تسهیلات مناسب مهیا کنید
وب سایت ایمیل

نظرات رسیده اعضاء

چهارشنبه 8 خرداد1392 ساعت: 21:42توسط:بی نام
سلام
برای ما شاغلین هم پرداخت چنین مبالغی سخت است با این قیمتهایی که هر روز میبینیم و کرایه خانه ها اخر مگر ما شاغلین چقدر دریافت میکنیم که باید این همه برای دیرکرد پیمانکار تعاونی از ما بگیرند
وب سایت ایمیل
درددل یکی از بازنشستگان

چهارشنبه 8 خرداد1392 ساعت: 21:39توسط:بی نام
با سلام
چرا نظر من را که گفته بودم در سند گفته شده مابه التفاوت قیمت در موقع انتقال سند گرفته شود را نمی گذارید؟
شنیدن حرف حق و گذاشتن آن روی سایت سخت است؟
وب سایت ایمیل
جواب مدیر محترم عامل به نامه هیئت امناء اصفهان ویلا(ارسالی توسط آقای مهندس اکبری)

چهارشنبه 1 خرداد1392 ساعت: 15:35توسط:بی نام
با سلام

در سند پیش فروش قید شده مبلغی که به دلیل گرانی مصالح به قیمت ها اضافه میشود را باید در هنگام تحویل سند و نقل و انتقالات سند پرداخت کرد پس چرا حال میگویید که باید برای تحویل کلید واحد تسویه حساب کنیم؟لطفا جوابگو باشید
شما زرنگی کرده اید و در سند مبلغ نازک کاری را قید نکردید ولی خودتان و خدایتان میدانید که به ما گفته بودید حدودا 300 هزار حالا این قیمت را وارد سند نکرده اید
و حال که تمام شده واحدها گرانتر شده به ما فشار میاورید
ولی در سندها نوشته اید مبلغ مابه التفاوت موقع تحویل سند گرفته میشود.اخر این رفتار درست است؟؟؟؟؟؟؟

جواب مدیر محترم عامل به نامه هیئت امناء اصفهان ویلا(ارسالی توسط آقای مهندس اکبری)

بسمه تعالی

هيأت امناء محترم پروژه اصفهان ويلا

با سلام ؛

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

احتراماً در پاسخ به مرقومه مطرح شده در جلسه مورخ 22/1/92 موارد ذيل اعلام ميگردد:

  1. درصورتيکه سالن اجتماعات و مهدکودک ساخته ميشد بازاء هر متر مربع مفيد آنها 300 متر مربع از متراژ مفيد کل کسر ميگرديد و در نتيجه حدود 27 هزار تومان به قيمت هر متر مربع اضافه ميگرديد ،از طرفي از آنجائيکه موضوع جهت اعلام نظر به اداره کل تعاون استان جهت طرح در هيئت نظارت منعکس گرديده پس از دريافت پاسخ لازم مطابق ضوابط مربوط اقدام خواهد شد.
  2. اقلام مازاد بر نياز پروژه صورت برداري شده و به تدريج پس از تعيين قيمت بحساب پروژه منظور خواهد شد.
  3. تأخيرات غيرمجاز شرکت بروج اسپادانا در دست رسيدگي است ، جرائم ناشي از تأخيرات غيرمجاز و مصالح و متريال مازاد که به هزينه پروژه خريداري شده محاسبه و بحساب پروژه واريز خواهد شد. (نماينده خود را معرفي نمائيد تا در جلسات بعدي از ايشان دعوت گردد.)
  4. ليست هزينه هاي انجام شده از 1/7/91 به بعد ضميمه ميباشد.
  5. جهت اخذ پايان ساخت نياز به طي مراحل مختلفي از جمله اخذ تائيديه از آتشنشاني ميباشد که در دست پيگيري است و به محض دريافت اين تائيديه در خصوص اخذ پايان ساخت اقدام ميگردد.
  6. کلیه واحدها تکميل شده و آماده تحويل ميباشد ، لذا هر کدام از اعضاء محترم در پرداخت ديون خود اقدام و تصميم به تحويل گيري واحد نمايند سريعاً نسبت به تکميل احتمالي واحد و تحويل دهي آن اقدام ميگردد.
  7. کلیه واحدها تکميل شده و آماده تحويل ميباشد ، لذا هر کدام از اعضاء محترم در پرداخت ديون خود اقدام و تصميم به تحويل گيري واحد نمايند سريعاً نسبت به تکميل احتمالي واحد و تحويل دهي آن اقدام ميگردد.کلیه واحدها تکميل شده و آماده تحويل ميباشد ، لذا هر کدام از اعضاء محترم در پرداخت ديون خود اقدام و تصميم به تحويل گيري واحد نمايند سريعاً نسبت به تکميل احتمالي واحد و تحويل دهي آن اقدام ميگردد.
  8.  
  9. درخصوص جداسازي و تعيين انباري ها و پارکينگ ها توسط مشاور و امور پروژه ها موضوع در دست رسيدگي و پياده نمودن شماره آنها ميباشند.

  10. فروش پارکينگ هاي مازاد بايستي توسط هيئت امناء پروژه انجام شود و ربطي به تعاوني ندارد.
  11. فروش واحدهاي تجاري پس از برگزاري مزايده عمومي و فروش آنها تفاوت بحساب پروژه منظور خواهد شد.
  12. در پاسخ به نامه 12/12/91 پاسخ طي نامه شماره 6236/دمـ91 مورخ 12/12/91 داده شده لکن جهت استحضار هيئت امناء پروژه به نکات اشاره شده در نامه مختصراً پاسخ داده ميشود.
  13. طي صورت وضعيت قطعي در دست رسيدگي پس از تعيين مقادير کارها در صورتمجالس تائيد عمليات و قيمتهاي جديد و تفاوتهاي ناشي از تعديلهاي قابل پرداخت به دليل افزايش بيرويه قيمتها ما به التفاوتها محاسبه و بحساب پروژه منظور خواهد شد ف محاسبات فعلي براساس پرداختهاي عليالحساب صورت گرفته و قطعي نشده است.
  14. اگر اقلامي در تعهد پيمانکار بوده که کارفرما تهيه کرده باشد قطعاً يکبار به هزينه گرفته شده و در صورتوضعيت قطعي توسط مشاور کنترل و مدنظر قرار خواهد گرفت.
  15. جرائم مشاور در اثر برآورد استباه ، مشخص نميباشد هر مشاوري براساس شرايط و قيمتهاي روز برآورد مينمايد و در حين اجراي کار ممکن است به دليل تغيير در مشخصات (مانند تبديل چيلرها به ابارا بجاي بجاي چيلر ايراني) يا تغيير در قيمتهاي روز نرخهاي قرارداد تغيير يابد.
  16. تعداد افراد نظارت مقيم با توجه به نياز پروژه جهت کنترل مشخصات و اجرا بوده است و به محض عدم نياز به صورت پاره وقت تغيير يافته اند.
  17. منظور نمودن هزينه هاي تعاوني از محل درآمدهاي حاصله با تصويب مجمع عمومي امکانپذير است .
  18. خسارت ساختمان مجاور از بيمه و پيمانکار مربوطه کسر گرديده است.
  19. فروش واحدهاي تجاري از طريق مزايده عمومي صورت خواهد گرفت و پس از فروش کل هزينه دريافتي بحساب پروژه منظور خواهد شد.
  20. جهت واحدهاي تجاري فروش نرفته به طور متوسط 000/900 ريال جهت هر متر مربع مفيد از ميزان بدهي اعضاء کسر شده است که پس از فروش قطعي باقيمانده آن نيز در حسابهاي طرفين منظور خواهد شد.

در خاتمه ضمن اعلام اينکه تعاوني تمام تلاش خود را در جهت مسکن دار شدن اعضاء خود به کار گرفته ، خواهشمند است سريعاً نسبت به تحويلگيري و پرداخت ديون معوقه اقدام نمائيد تا اين بهره نصيب ساير همکاران در پروژههاي ديگر نيز بگردد و پروژه هاي آنها نيز بتواند در اسرع وقت تکميل و تحويل گردد.

و من ا... التوفيق

علي اکبر کيوانداريان

مديرعامل شرکت تعاوني مسکن کارکنان فولادمبارکه اصفهان

حقوق زن و بچه (نظر یکی از اعضاء)

باسلام
فقط به بازرس و بازرسین محترم تعاونی و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تعاونی عرض کنم که اگر در اجرای کاری که بعهده گرفته اند کوتاهی و اغماض کرده اند هم در این دنیا و هم در آخرت باید جوابگو باشند و بدانند خداوند بهترین پاداش و یا عذاب ها را به انان خواهد داد. چرا باید از حقوق زن و بچه هامون بزنیم و تاوان ندانم کاری برخی را بدهیم. اگر من هم بگذرم و گذشت کنم خدا و بندگانش هرگز نمیبخشند.

درددل یکی از بازنشستگان

ما بازنشستگان فولاد نمی توانیم جبران خسارتی را که مجتمع باید پرداخت کند بدهیم ما سه ماه است که حقوق نگرفته ایم و حتی در هزینه های زندگی خود با مشکل جدی روبرو شده ایم چطور می توانیم 25 میلیون مابه التفاوت بدهیم .... پایین ترین ارگانها و سازمانها سالها پیش برای پرسنل خود در بهترین نقاط اصفهان خانه ساختند تحویل دادند و پرسنل بعد از سالها استفاده فروختند و تبدیل به خانه های مدرن کردن اما متاسفانه فولاد مبارکه هنوز اندر خم یک کوچه است آنقدر تعلل در ساخت و تشکیل تعاونی مسکن قوی که کار به گرانی تورم و دلار و غیره رسید حالا هم از اعضا بخصوص بازنشستگان بیکار که حقوق آنها سه ماه یکبار با بدبختی پرداخت می شود 25 میلیون می خواهند این پول را باید مجتمع برای بازنشستگان بدهد که 30 سال در بدترین شرایط و کمترین امکانات در آنجا کار کردن و بازنشسته شدند اما صاحب خانه نشدند مجمتع بهتر است ابتدا سعی کند با رابطه ای که دارد حقوق بازنشستگانش به موقع پرداخت شود و بعد تعاونی صحبت از مابه التفاوت نازک کاری کند ما یک ریال هم نداریم که بدهیم و حاضر به فروش هم نیستیم چون تمام پول پاداش بازنشستگی را برای تعاونی مسکن داده ایم هنوز هیچ

نامه اعضای پروژه اصفهان ویلا

بسمه تعالی

حضور محترم مديرعامل تعاوني مسکن کارکنان فولادمبارکه

با سلام و خسته نباشيد ؛

احتراماً ، پيرو برگزاري جلسه در مورخه 22/1/92 با اعضاء محترم پروژه اصفهان ويلا موارد ذيل جهت بررسي و اظهارنظر خدمتتان ارسال ميگردد.

  1. پيرو مکاتبات قبلي و صحبتهاي حضوري با شما و اعضاء محترم هيئت مديره قبلاً نيز بارها اعلام گرديد که هماهنگونه که تعاوني نياز به نقدينگي دارد اعضاء پروژه نيز با توجه به اينکه پرداخت هايي که بايد انجام ميگرديده انجام داده (طبق قرارداد) و درحال حاضر با توجه به افزايش100% درصدي قيمت نازک کاري که براي اعضاء قابل پيش بيني نبوده لذا مشکلاتي را ايجاد نموده است ، لذا خواهشمند است هماهنگونه که قبلاً نيز بارها گفته شده اختلاف فروش سالن اجتماعات و مهدکودک که مربوط به اعضاء پروژه بوده و نه اعضاء تعاوني را که حدوداً متري 19000 تومان از بدهي اعضاء را کاهش ميدهد و در تيرماه 1391 به فروش رسيده و پول آن نيز دريافت گرديده را از حساب اعضاء کسر نموده تا در حال حاضر تحويل گير واحدها شروع گردد.
  2. لازم است که هر چه سريعتر اقلام مازاد پروژه به فروش رسيده و مبلغ آن به حساب پروژه واريز گردد.
  3. پيمانکار که عامل اصلي مشکلات بوده و تأخيرات پروژه و افزايش قيمتها و همچنين زبانهاي زيادي که به اعضاء وارد نموده طبق قرارداد بايد 140.000.000 تومان جريمه گردد که اميدواريم در جلسات مربوط از اعضاء هيئت امناء با پيمانکار دعوت گردد و همچنين به هيچ عنوان هيچگونه بخشش و يا تخفيفي در مورد پيمانکار صورت نگيرد و طبق مفاد قرارداد با نامبرده برخورد گردد.
  4. ليست هزينه هاي انجام گرفته در پروژه از 1/7/91 تا 30/12/91 را قبلاً نيز درخواست نموده ايم که هنوز تحويل هيئت امناء نگرديده است که اميدواريم تحويل گردد.
  5. پاياني ساختمان هنوز آماده نگرديده است که با توجه به اينکه پروژه به اتمام رسيده و اين مورد نيز ممکن است بتواند باعث مشکلاتي براي اعضاء گردد لطفاً دستور فرمائيد هر چه سريعتر پيگيري گردد.
  6. با توجه به اعلام تعاوني در اسفند ماه جهت تحويل واحدها تعدادي از واحدها هنوز به اتمام نرسيده و رنگ آميزي آن انجام نگرديده است لازم است هر چه سريعتر پيگيري و انجام گردد.
  7. با توجه به تحويل بعضي از واحدها لازم است که هر چه سريعتروضعيت پارکينگ و انباري اعضاء مشخص و در صورت صلاحديد جلسهاي براي نهايي شدن آن برگزار گردد تا در زمان تحويل پارکينگ و انباري هر واحد مشخص و تحويل گردد تا در آينده باعث مشکل نگردد.
  8. پارکينگ هاي مازاد قيمت گذاري و طي اطلاعيه اي به اعضاء داوطلب بفروش برسد مبلغ پيشنهادي هيئت امناء با توجه به قيمت صدور پروانه شهرداري براي هر پارکينگ مبلغ 10.000.000 تومان ميباشد.
  9. اميدواريم که واحدهاي تجاري نيز هر چه سريعتر بفروش رسيده و مبلغ آن از هزينه هاي پروژه کسر گردد.
  10. نامه 12/12/91 هيئت امناء که قبلاً ارسال گرديده بررسي و پاسخ آن براي هيئت امناء ارسال گردد.
  11. در پايان از تلاشهاي جنابعالي و هيئت مديره محترم و کليه کارکنان تعاوني که زحمات زيادي را کشيده اند تشکر مينمائيم.

سال 92

به نام خدا

دوستان همراه سلام

سال ۹۱ گذشت و سال نوی آغاز شد که امید است در این سال دلخوشی ها افزون و دلمردگی ها نقصان یابد.

با توجه به مباحث زیر  امسال یکی از مهمترین سال های تعاونی دانست.

  1.  هیئت مدیره ایی که دو دوره سه ساله در تعاونی فعالیت نموده اند باید جای خود را به نفرات تازه بدهند.(هر عضو هیئت مدیره دو دوره پیاپی می تواند عضو هیئت مدیره باشد)
  2. طبق برنامه زمانبندی دو پروژه بزرگ تعاونی(فدک و کشوری) امسال بایستی به اتمام برسد که در عمل تا اتمام کار بیش از یکسال دیگر زمان می خواهد .
  3. افزایش قیمت متریال و دستمزد و مباحث تعدیل پیمانکاران بسیار چالش برانگیز خواهد بود.
  4. کمبود نقدینگی تعاونی و اعضاء
  5. و ....

چه باید کرد؟

محسن جان زیارتت قبول

یا رب الحسین

امروز در باران و اشک،غم و حسرت ،امید و آرزو  زائر شهید کربلای معلا بر دوش همکاران از فولادسازی به سوی مسجد جامع بدرقه گردید.

مگر نه زائر حسین تا چهل روز بوی حسین می دهد و زیارتش ثواب و اجر زیارت امام را دارد حال اجر زائری که به دست تعصب کور دل و تحجر وهابیت در بین الحرمین به خون خود غلتیده است و شهید شده است با خداست.

پدر و مادر شهید محسن عزیز که سی سال پیش به یاد فرزند شهیدشان نام فرزند نورسیده را محسن گذاشتند که دوباره محسن دیگر را به عشق و راه حسین بزرگ کنند روزی را می دیدند که محسن کوچک ديروز ايشان  دوباره عطر شهید و شهادت را در شهر زنده می کند  

مادر دو شهید بنام محسن و محسن ،یاد نیمه شبی و ذکری و یا گوشه ایی در مجلس حسین و دستی در حرم معصوم بیفتدید که با گریه و زاری سعادت و شفای او را خواستید و حتما خدای مهربان مهربون دعای شما را مستجاب کرده و چه سعادتی بالاتر برای محسن که بین دو حرم به دیار شهدا پرواز کرد.

ضمن عرض تسلیت و صبر برای بازماندگان به خصوص حاج آقا رضازاده عزیز ،تمامی همکاران در فولاد مبارکه شریک غمتان هستیم. 

فکر نمی کردم پروژه اصفهان ویلا روزی تمام شود

به نام خدا

دوستان پروژه اصفهان ویلا سلام

با توجه به وضعیتی که پیمانکار این پروژه داشت اینجانب اصلا فکر نمی کردم روزی این پروژه به اتمام برسد در واقع اتمام این پروژه با پیمانکاری که به دلایل مشکلات مالی تقریبا ورشکسته بود بسیار سخت و نفس گیر بود.

حال که این پروژه در مرحله تحویل به اعضاء است جا دارد که با همدلی و همفکری هیئت امناء و تعاونی شیرینی اتمام پروژه به کام همه بنشیند و تجارب این پروژه جهت اتمام سایر پروژه ها استفاده شود.

با تشکر

آخرین خبر پروژه اصفهان ویلا

به نام حضرت حق

طی مذاکره تلفنی آقای مهاجری با هیئت مدیره محترم تعاونی قرار شد طی اطلاعیه جدیدی طی هفته آتی نحوه پرداخت اعضاء پروژه اصفهان ویلا مشخص گردد.

با تشکر

 

بخش پایانی نامه آقای مهاجری

۸- هزینه های اجاره زمین و نقشه کشی که در نامه مورخ ۹/۹/۹۱ نیز اعلام گردیده بود که باید از پیمانکار کسر گردد و در نامه مورخ ۱۹/۹/۹۱ از طرف تعاونی اعلام شده بود که توسط پیمانکار پرداخت گردیده طبق مدارک ارسال تعاونی این هزینه ها را تعاونی پرداخت نموده است.

کد کل ۱۷ کد معین ۱۴ کد تفضیلی ۱۰۰۸ تاریخ ۹/۳/۸۷

کد کل ۱۷ کد معین ۱۴ کد تفضیلی ۱۰۰۶ تاریخ ۲۷/۱۲/۹۰

لازم به توضیح است که با توجه به اینکه اعضاء طبق قرارداد مبالغ قرارداد را پرداخت نموده اند و تا کنون پس از گذشت ۱۸ ماه از زمان تحویل در قرارداد هنوز واحدها تحویل نشده است و سپس اعلام هزینه به جای ۳۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(سی و چهار میلیارد ریال) به ۶۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(شصت و چهار میلیارد ریال) از طریق نامه برای اعضاء کافی نبوده و لازم است که موارد فوق همچنین مواردی که در ادامه گفته خواهد شد بصورت حضوری و طی یک جلسه بررسی و گفتگو شود.

  1. طبق توافقات و صورت جلسه بین هیئت امناء و تعاونی لازم است هرچه سریعتر واحدهای تجاری از طریق مزایده بفروش رسیده و مبلغ آن به مرکز هزینه پروژه واریز گردد.
  2. اقلام مازاد پروژه هرچه سریعتر و بصورت کامل بفروش رسیده و مبلغ آن نیز به حسابهای پروژه وارد گردد.
  3. وضعیت پارکینگ های مازاد و فروش آنها به متقاضیان مشخص و به حساب پروژه وارد گردد.
  4. پیشنهاد اینجانب با توجه به اطلاعاتی که از هزینه های پروژه دارم به نظر می رسد که از مبلغ ۱۱۳۵۰۰۰تومان بابت هر متر مربع مبلغ ۱۳۵۰۰۰تومان آن از طریق فروش تجاری ها،جرائم پیمانکار و مشاور ،فروش اقلام مازاد،فروش پارکینگ ها ی مازاد ،کسر اقلام خریداری شده تعاونی که در تعهد پیمانکار بوده و غیره ... برگشت می شود و مبلغ پرداختی برای اعضاء جهت هر متر مربع یک میلیون تومان خواهد بود که لازم است با توجه به مشکلات تهاونی از نظر مالی و همچنین مشکلات اعضاء در حال حاضر بابت هر متر مربع مبلغ صد هزار تومان بصورت علی الحساب و همچنین ۵درصد بابت تحویل از اعضاء دریافت گردد تا زمانیکه بصورت قطعی کلیه حسابها مشخص و تسویه حساب نهایی صورت پذیرد قبلا از همکاری شما سپاسگذارم.

رییس هیئت امناء پروژه اصفهان  ویلا

                                                                                            حسین مهاجری

روگرفت :رییس محترم هیئت مدیره تعاونی مسکن فولاد مبارکه

روگرفت :اعضاء محترم هیئت مدیره تعاونی مسکن فولاد مبارکه

روگرفت :بازرسین محترم تعاونی مسکن فولاد مبارکه

 

 

 

نامه آقای مهاجری در مورد پروژه اصفهان ویلا(بخش اول)

حضور محترم مدیر عامل تعاونی مسکن فولاد مبارکه

با سلام

احتراما پیرو ارسال نامه برای اعلام قیمت واحدهای مسکونی اصفهان ویلا برای اعضاء و سئوالات ایجاد شده مواردذیل جهت بررسی و صدور دستور لازم اعلام میگردد.

  1. با توجه به اینکه مبلغ قرارداد نازک کاری این پروژه ۲۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(بیست و یک میلیارد ریال) بوده است در حالی که کل مبلغ پرداختی به پیمانکار بابت صورت وضعیت ها و حساب مشترک ۳۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(سی و هفت میلیارد ریال) بوده است لازم است مشخص گردد چه مقدار از این اضافه پرداخت مربوط به کارهای اضافه شده می باشد و چه مقدار از آن باید به حساب بدهی پیمانکار منظور گردد.(لیست مقادیر و کارهای انجام شده و هزینه آن دقیقا مشخص و اعلام گردد.)
  2. با توجه به اینکه تعدادی از اقلام خریداری شده توسط تعاونی در تعهد پیمانکار بوده است لازم است لیست اقلام خریداری شده و مبلغ آنها مشخص و اعلام گردد.
  3. با توجه به اتمام پروژه نازک کاری لازم است جریمه تاخیرات پیمانکار بر اساس قرارداد محاسبه و اعلام گردد .
  4.  جرائم مشاور و نظارت از شروع پروژه بعلت انجام نشدن وظایف و همچنین اکثر براوردهای انجام شده اشتباه مشخص و اعلام گردد.(نظارت درزمان بتن ریزی سقف ها و برآوردهایی که با واقعیت خیلی متفاوت است و این موارد نیز باعث طولانی شدن پروژه گردیده است و همچنین دوباره کاریها)
  5.  در صورت های مالی ارسالی توسط تعاونی حدودا هزینه اعلام شده جهت شرکت فراطرح بطور متوسط ۹۵۰۰۰۰۰۰(نود و پنج میلیون ریال) در ماه اعلام گردیده که این عدد با توجه به قرارداد و تعداد واحدهای مسکونی مغایرت دارد و همچنین با توجه به اینکه این پروژه از آبان ماه تقریبا به جزء مسئله رنگ و مسائل نجاری مورد خاصی نداشته ولی همچنان هزینه بصورت کامل وارد صورت های بدهی پروژه می گردد.
  6. هزینه پرسنل تعاونی که بارها تعاونی اعلام کرده بود از محل فروش آهن آلات و کمک های فولاد مبارکه تامین میگردد بصورت کامل جزء هزینه ای انجام شده آمده است. 
  7. خسارت ساختمان همسایه با توجه به بیمه بودن ساختمان و بدلیل سهل انگاری پیمانکار و دستگاه نظارت بوده و باید بصورت کامل از آنها دریافت گردد.

 

توضیحی در مورد نامه اقای مهاجری(هیئت امناء پروژه اصفهان ویلا)

به نام خدای بخشایشگر و مهربان

با سلام

با توجه به تماس های مکرر اعضاء پروژه اصفهان ویلا در مورد این پروژه با آقای مهاجری ایشان مسائل باقیمانده پروژه را در قالب یک نامه به مدیر محترم تعاونی مسکن عنوان نموده اند.ایشان متن نامه را جهت درج در این سایت و اطلاع رسانی به این اعضاء در سایت ،ارسال نموده اند که ضمن تشکر از این برادر عزیز متن نامه به زودی در سایت قرار می گیرد.(کلیه مسئولیت حقوقی اینگونه مطالب با فرستنده است و این سایت فقط اطلاع رسانی می نماید.)

لازم به یادآوری است اگر پیگیری های این برادر عزیز نبود پروژه تا این مرحله پیشرفت نداشت.به نمایندگی از تمام عزیزان برای ایشان آرزوی موفقیت می نماییم.

با تشکر

یکی از اعضاء اصفهان ویلا

دوشنبه 7 اسفند1391 ساعت: 14:29 توسط:ناشناس
با سلام
جناب آقای مهندس کیوانداریان
آیا در پروژه اصفهان ویلا و مابه تفاوتهای جدید نظارت دقیقی وجود دارد.مبنای کارچیست :
ایا با توجه به تعویق شرکت در تحویل جریمه دیرکرد شما را چه کس باید پاسخ دهد آیا کم کاری پیمانکار را باید خریداران جوابگو باشند.
درصورت عدم شفاف سازی .......(سانسور توسط مدیر سایت جهت حفظ بقاء)
وب سایت پست الکترونیک

گل بود به سبزه نیز آراسته شد....(نظر یکی از اعضا پروژه کشوری)

گل بود به سبزه نیز آراسته شد....ما گفتیم چرا نمی توانند وام مسکن جهت پروژه شهید کشوری اخذ نمایند نامه ای هم رسید که ای مالکین محترم لطفا تاخیر در اجرای پروژه را از جیب خود جبران نموده و مبالغ پیوست را به خاطر تحریم و افزایش قیمت دلار از جیب خود مرحمت نماييد.خدا وکیلی اگه دلار ارزان شده بود مابه التفاوت به ما می داديد یا آنوقت که در سال 86 (البته فکر می کنم) میلگرد خریدید و بعد ارزان شد پولی به ما داديد........کاش با یک مدیریت قوی این پروزه ها به پایان می رسيد و کار به این روزها نمی کشید تاز منت هم بر سر ما هست که افزایش قیمت های 92 را حساب نکرده اند باز هم دستشان درد نکنه..... به قول شاعر ما را امید به مرحمت شما نيست...........

نقش بازرسان( نظر رسیده اعضاء )

پنجشنبه 3 اسفند1391 ساعت: 8:10 توسط:.
آقایان بازرس تعاونی نقش شما در مورد این عملکرد تعاونی چیست؟